

DLA FIRM
bramy przemysłowe
Informacje ogólne
Bramy przemysłowe Beditom przeznaczone są do zabudowy otworów bramowych zarówno w budownictwie przemysłowym jak i komercyjnyo-handlowym. Z uwagi
na doskonałe właściwości użytkowe i funkcjonale idealnie nadają się do wszelkich obiektów użyteczności publicznej, zakładów przemysłowych, garaży zbiorczych, myjni,
warsztatów, magazynów itp.
Płaszcz bramy
Płaszcz bram St40 zbudowany jest ze stalowych segmentów (paneli) o grubości 40 mm, gdzie rdzeń segmentu stanowi bezfreonowa pianka poliuretanowa o gęstości ok. 42 kg/m3. Od zewnątrz i wewnątrz blachy stalowe ocynkowane malowane farbami poliestrowymi.
Uszczelka dolna bramy przylegająca do podłoża montowana jest na dolnej krawędzi dolnego segmentu, górna uszczelka przylegająca do nadproża montowana jest na górnej krawędzi ostatniego panela bramy. Uszczelki wykonane są z trwałego i wysoce elastycznego modyfikowanego EPDM w kolorze czarnym. Uszczelnienie pomiędzy poszczególnym segmentami bramy zapewniają specjalne uszczelki międzysegmentowe z elastycznej pianki poliuretanowej. Okucia boczne segmentów bram wykonane są z ocynkowanej blachy stalowej. Zawiasy boczne regulowane jak i środkowe stanowią elementy łączące poszczególne segmenty bramy tworząc jednolity płaszcz.
Płaszcz bram przemysłowych AluDoor zbudowany jest z segmentów (paneli) aluminiowych przeszklonych, dolny standardowo pełny typu St40 o przetłoczeniu
niskim. Segmenty aluminiowe o grubości 40 mm bez przegrody termicznej, z wypełnieniem pojedynczą lub podwójną szybą akrylową.
Konstrukcja prowadzeń wykonana z profilowanych elementów stalowych uniemożliwiających wypadnięcie łożyskowanych rolek nylonowych. Wszystkie elementy prowadnic
ocynkowane. Prowadnice pionowe wyposażone są w uszczelki przylegające do płaszcza bramy znajdującej się w pozycji zamkniętej. Prowadnice poziome standardowo usztywniane są w celu wzmocnienia stabilności konstrukcji profilem stalowym.
Wyważenie bram
Bramy przemysłowe wyposażone są w układ sprężyn skrętnych umożliwiających ręczne podnoszenie lub też współpracujących z napędem elektrycznym.
Zaprojektowane na min. 25 tys cykli otwarć/zamknięć dla wszystkich typów bram. Sprężyny standardowo zabezpieczone są antykorozyjnie poprzez ocynkowanie lub lakierowanie proszkowe. Sprężyny montowane są na specjalnym wale nawojowym, ocynkowanym instalowanym w nadprożu lub na końcu prowadnic poziomych
w zależności od rodzaju zastosowanego prowadzenia. W bramach typu St40Si układu sprężyn skrętnych z wałem zastąpiony jest poprzez zastosowanie wału rurowego i odpowiednio dobranego napędu elektrycznego przenoszącego cały ciężar bramy.
TYPY MONTAŻU

![]() | ![]() | L – lewa strona od 2000 mm do 3500 mm = min. 2 tj. (1xL – 1xR) |
Sposób podwieszania bram segmentowych |
PRZYKŁADOWE SPOSOBY MONTAŻU PROWADNIC
W świetle otworu: | Do ściany murowanej: | Do zabudowy lekkiej: |
![]() | ![]() | ![]() |
Właściwy montaż prowadnic pionowych jest jednym z najważniejszych etapów instalacji bramy. Prawidłowo zamontowane prowadnice gwarantują bezpieczną i późniejszą właściwą eksploatację. Dokładne zalecenia co do sposobu montażu znajdą Państwo w naszych pozostałych materiałach technicznych.
SPOSOBY UMIESZCZENIA DRZWI OSOBOWYCH WZGLĘDEM BRAMY
Tam gdzie jest to możliwe zaleca się rozdzielić się ruch osobowy i towarowy. Drzwi osobowe mogą zostać wbudowane w bramę, ale ma to wpływ na stabilność bramy, a ograniczenia technologiczne mogą wpłynąć na możliwość wykorzystania takich drzwi jako wyjście ewakuacyjne.
![]() | ![]() | ![]() |
Całkowite oddzielenie ruchu osobowego od towarowego | Oddzielenie ruchu osobowego od towarowego w tym samym otworze | Drzwi osobowe wbudowane w bramę |
RODZAJE PROWADZEŃ

![]() do prawidłowego doboru bramy przemysłowej | B – szerokość otworu, wymiar zamówieniowy a – szerokość lewego węgarka bocznego b – szerokość prawego węgarka bocznego d – wysokość nadproża P – długość prowadnic poziomych h – wysokość pomieszczenia |
RODZAJE SYSTEMÓW PROWADZEŃ PRZEMYSŁOWYCH

![]() |
| |||||||||||||||||||||||
Schemat prowadzenia systemy STL | Wymagane i dopuszczalne parametry do zabudowy STL |
![]() |
| ||||||||||||||||||||||||||
Schemat prowadzenia systemy LHR | Wymagane i dopuszczalne parametry do zabudowy LHR |
![]() |
| ||||||||||||||||||||||||||
Schemat prowadzenia systemy VL | Wymagane i dopuszczalne parametry do zabudowy VL |
![]() |
| |||||||||||||||||||||||||||||
Schemat prowadzenia systemy HL | Wymagane i dopuszczalne parametry do zabudowy HL |
![]() |
| |||||||||||||||||||||||||||||
Schemat prowadzenia systemy HL-INC | Wymagane i dopuszczalne parametry do zabudowy HL |
![]() |
| |||||||||||||||||||||||||||||
Schemat prowadzenia systemy HLo | Wymagane i dopuszczalne parametry do zabudowy HLo |
![]() | ![]() | ![]() |
Sposób podwieszenia bram dla p<3500 mm | Sposób podwieszenia bram dla 3500<p<5000 mm | Sposób podwieszenia bram dla p>5000 |
Prawidłowe użytkowanie bramy przemysłowej zależy nie tylko od niezbędnej konserwacji i serwisu, ale także od odpowiedniego jej zaprojektowania, spełniającego wymagania klienta, z uwzględnieniem wszystkich opcji zabudowy.
Od ponad 20 lat jako lider i prekursor rozwiązań technicznych wyposażamy nasze bramy tak, aby spełniały rygorystyczne i najnowsze wymagania bezpieczeństwa określone w Normach Europejskich. Nasze produkty posiadają znak CE.
Do takich urządzeń i rozwiązań należą między innymi:
1. Zabezpieczenie przed zerwaniem linek – zabezpiecza przed niekontrolowanym opadnięciem płaszcza bramy w przypadku zerwania stalowych linek nośnych.
2. Zabezpieczenie przed pęknięciem sprężyn – w przypadku pęknięcia jednej ze sprężyn skrętnych zapewnia maksymalne bezpieczeństwo poprzez zablokowanie mechanizmu.
3. Zabezpieczenie przeciwwłamaniowe przeznaczone jest do małych lekkich drzwi otwieranych elektrycznie w celu zabezpieczenia bramy przed podniesieniem z zewnątrz.
4. Specjalnie wyprofilowane prowadnice zapobiegające wypadaniu rolek.
5. Osłony prowadnic pionowych odcinają je od bezpośredniego kontaktu z ruchomymi elementami prowadnicy pionowej.
6. Możliwość podłączenia systemu alarmowego do bramy automatycznej
7. Zabezpieczenie przed przeciążeniem – po napotkaniu na przeszkodę zatrzymuje bramę i cofa ją do góry.
8. Fotokomórki zapewniają zatrzymanie bramy i powrót do pozycji otwartej w przypadku napotkania przeszkody w świetle bramy.
9. Kurtyna świetlna zapobiega niekontrolowanemu przejazdowi przez światło bramy – idealna do drzwi z niskim progiem
10. Czujnik ruchu wykrywa obiekty przed / lub za bramą w celu dostarczenia odpowiedniego sygnału sterującego do centrali
11. Sygnalizacja świetlna dostarcza informacji o lokalizacji i możliwości przejazdu
![]() | ![]() |
Przekładnia łańcuchowa | Blokada przeciwpodważeniowa |
Drzwi serwisowe w bramie | Okna |
![]() | |
Okna ze stali nierdzewnej | Przeszklenie ALUDOOR |
![]() | |
Kratki wentylacyjneCzarna, wymiar 344x138mm. | Panel ALUDOORWentylowany siatką ciągnioną. |
![]() | |
Klapa odciągu spalin | Zasuwy |