DLA DOMU
Bramy garażowe
BRAMY GARAŻOWE MODELE
Informacje ogólne
Brama garażowa segmentowa Beditom przeznaczona jest do zabudowy otworów bramowych w budownictwie jednorodzinnym. Zbudowana jest z prowadzeń pionowych, poziomych podwieszanych do sufitu i stalowego izolowanego płaszcza bramy. Konstrukcja bramy wykonana jest z elementów stalowych ocynkowanych. Brama uszczelniona jest po całym obwodzie i między segmentami. Segmenty płaszcza bramy izolowane są bezfreonową pianką poliuretanową gr. 40 mm. Bramy dostępne w wersji ręcznej lub automatycznej.
Prowadzenia
Wykonane z profilowanych ocynkowanych elementów stalowych uniemożliwiających wysunięcie i wypadnięcie łożyskowanych rolek nylonowych. Prowadnice pionowe wyposażone są w zintegrowane uszczelki boczne, które wraz z uszczelką dolną i górną bramy garażowej tworzą uszczelnienie obwodowe dla pozycji zamkniętej. Prowadnice poziome wyposażone w profil stężający i przystosowane do podwieszeń dobieranych do wielkości bramy i rodzaju konstrukcji w celu zapewnienia stabilności i sztywności podczas użytkowania.
Wyważenie bram
Bramy dostępne są w dwóch systemach wyważenia.
- pierwszy system sprężyn skrętnych dla prowadzeń: STL300, NLH190, NLH75, LH 200 montowanych na wale w nadprożu lub z tyłu prowadnic poziomych. Sprężyny skrętne standardowo zaprojektowane na min 20 000 cykli wykonane w wersji ocynkowanej. Istnieje możliwość wykonania sprężyn na większą ilość cykli, np. 50 000, 100 000 cykli. Mechanizmy zabezpieczające przed pęknięciem sprężyn (MZS) w standardzie.
- drugi system sprężyn naciągowych dla prowadzeń: EXT, EXT Renovatio, montowane wzdłuż prowadnic pionowych w ilości od 2 do 3 sztuk na stronę, wykonane w wersji ocynkowanej zaprojektowane na 25 000 cykli.
Płaszcz bramy
Płaszcz bramy garażowej zbudowany jest ze segmentów (paneli) o grubości 40 mm z blachy stalowej ocynkowanej z rdzeniem izolującym z bezfreonowej pianki poliuretanowej. Kształt krawędzi segmentu specjalnie wyprofilowany w celu uniemożliwienia przytrzaśnięcia palców. Na końcach segmentów montowane są wzmacniające okucia stalowe, ocynkowane, do których instalowane są elementy łączące segmenty takie jak; stalowe zawiasy boczne z łożyskowanymi rolkami nylonowymi umożliwiającymi prowadzenie bramy w prowadnicach oraz dla każdej szerokości bramy zawiasy środkowe zapewniające odpowiednią sztywność płaszcza bramy garażowej. Bramy wyposażone są w system trwałych, elastycznych i odpornych na działanie warunków atmosferycznych uszczelek, które umieszczone są na całym obwodzie bramy i pomiędzy segmentami. Uszczelnienia pomiędzy górnym panelem a nadprożem zapewnia uszczelka montowana do górnego panela lub do nadproża. W panelu dolnym zamontowana jest uszczelka ze specjalnego modyfikowanego materiału EPDM, przylegająca do podłoża.
PARAMETRY OTWORU GARAŻOWEGO
B – szerokość otworu, wymiar zamówieniowy Bf – szerokość światła wjazdu po zamontowaniu bramy H – wysokość otworu, wymiar zamówieniowy Hf – wysokość światła wjazdu po zamontowaniu bramy Hp – wysokość prowadnic od posadzki garażu a – szerokość lewego węgarka bocznego b – szerokość prawego węgarka bocznego d – wysokość nadproża P – długość prowadnic poziomych pg – głębokość garażu Pn – długość napędu z szyna |
RODZAJE PROWADZEŃ GARAŻOWYCH
Prowadzenie G320 – sprężyny skrętne z przodu | Prowadzenie G200 – sprężyny skrętne z przodu | |
Prowadzenie G100 – sprężyny skrętne z tyłu | Prowadzenie TS100 – sprężyny naciągowe | |
Prowadzenie TS100 | Preinstalowane i już naprężone sprężyny wraz z linkami w prowadnicach pionowych | |
Prowadzenie TS100 | Zalety nowego systemu prowadzeń: – solidna i trwała konstrukcja zgodna z europejskimi normami – łatwy montaż „idea jednego narzędzia” – krótszy montaż (nawet do 60 min) poprzez odpowiednio sprefabrykowaną konstrukcję bramy umożliwiającą bardzo prosty i łatwy montaż (patrz instrukcja montażu) – przyjazny logistycznie | |
SPOSÓB WYWAŻENIA BRAM | SPRĘŻYNY SKRĘTNE | SPRĘŻYNY SKRĘTNE | SPRĘŻYNY SKRĘTNE | SPRĘŻYNY NACIĄGOWE | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
UMIEJSCOWIENIE SPRĘŻYN | sprężyny z przodu | sprężyny z przodu | sprężyny z tyłu | sprężyny w prowadnicach pionowych | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
NAZWA SYSTEMU PROWADZEŃ | G320 | G200 | G100 | TS100 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
parametr | objaśnienie | jedn. | wartość | wartość | wartość | wartość | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
B – | max szerokość otworu, wymiar zamówieniowy | mm | 6000 | 6000 | 6000 | 6000 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Bf – | szerokość światła wjazdu po zamontowaniu bramy | mm | B – 40 | B – 40 | B – 40 | B – 40 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
H – | max wysokość otworu, wymiar zamówieniowy (*) | mm | 3000 | 3000 | 3250 | 3000 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Hf – | wysokość światła wjazdu po montażu bramy (ręcznie) | mm | H | H – 200 | H – 170 | H – 170 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Hf – | wysokość światła wjazdu po montażu bramy (z napędem) | mm | H | H | H | H (**) | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
G | max waga bramy | kg | 300 | 300 | 300 | 150 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
F | max powierzchnia bramy (*) | m2 | 18 | 18 | 19,5 | 18 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Hp – | wysokość do spodu prowadnic od posadzki garażu | mm | H + 150 | H – 40 | H – 40 | H – 40 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
a – | szerokość lewego węgarka bocznego | mm | 100 | 95 | 95 | 90 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
b – | szerokość prawego węgarka bocznego | mm | 100 | 95 | 95 | 90 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
d – | wysokość wolnego nadproża (otw. ręcznie) | mm | 320 | 200 | 100 | 100 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
d – | wysokość wolnego nadproża (otw. napędem) | mm | 360 | 200 | 100 | 100 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
p – | długość prowadnic poziomych (otw. ręczne) | mm | H + 450 | H + 480 | H + 770 | H + 575 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Pn – | długość prowadnic poziomych (otw. napędem) | mm | H + 1350 | H + 1350 | H + 1350 | H + 1350 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
pg – | min. głębokość garażu (dla otw. ręcznego/ z napędem) | mm | pg > p , pg > pn | pg > p , pg > pn | pg > p , pg > pn | pg > p , pg > pn |
Właściwe użytkowanie bram związane jest nie tylko z koniecznymi zabiegami konserwacyjnymi i serwisowymi, ale również wynika z właściwego zaprojektowania bramy spełniającego wymagania Klienta z uwzględnieniem jej możliwości zabudowy.
Od ponad 20 lat jako lider i prekursor rozwiązań technicznych wyposażamy nasze bramy tak aby spełniały rygorystyczne i najnowsze wymagania bezpieczeństwa zawarte w Normach Europejskich i znakujemy nasze wyroby znakiem CE.
Do takich urządzeń i rozwiązań zaliczamy m.in.:
1. Specjalnie wyprofilowane panele (od wewnątrz i z zewnątrz) uniemożliwiające przytrzaśnięcie palców w miejscu ich łączenia oraz w miejscach montażu zawiasów.
2. Specjalnie wyprofilowane prowadnice zapobiegające wypadnięciu rolek.
3. Zabezpieczenie pęknięcia linki chroni przed niekontrolowanym opadnięciem skrzydła bramy w przypadku pęknięcia linek stalowych.
4. Zabezpieczenie pęknięcia sprężyn w przypadku pęknięcia jednej ze sprężyn skrętnej zapewniają maksimum bezpieczeństwa.
5. Osłony prowadnic pionowych odcinają od bezpośredniego kontaktu z elementami ruchomymi na prowadnicy pionowej.
6. Blokada przeciwwyważeniowa bramy dodatkowo zabezpiecza przed niepożądanym otwarciem z zewnątrz
7. Opatentowana mechaniczna blokada antywłamaniowa bramy automatycznej
8. Możliwość podłączenia systemu alarmowego do bramy automatycznej
9. Zabezpieczenie przeciążeniowe w sytuacji zetknięcia z przeszkodą, zatrzymuje skrzydło bramy, a następnie cofa je do góry.
10. Fotokomórki zapewniają zatrzymanie bramy i jej powrót do pozycji otwartej, jeżeli w świetle przejazdu pojawi się przeszkoda.
PRZESZKLENIE
Okno typu S1Okrągłe, nierdzewne, o średnicy | Okno typu S3Kwadratowe, nierdzewne, o wymiarze 230×230 mm. | Okno typu P1
| Okno typu P2Prostokątne, czarne, plastikowe, o |
Okno typu P3Prostokątne, wymiar zewnętrzny 490×324 mm. Wypełnienie: podwójna szyba akrylowa | Przeszklenie AludoorPełne przeszklenie segmentu bramy. Segment bramy zbudowany z profili aluminiowych |
ZAMKI
Zamek typu LUXZamek w kolorze czarnym wyposażony we wkładkę patentową | Zamek typu OPTIMUM
| Zamek typu STANDARDZamek w kolorze czarnym w układzie poziomym wyposażony we wkładkę patentową |
INNE
|